Biometrics: neuromarketing onderzoek

Wat zijn biometrics?

Biometric (of biometrische gegevens) omvat alle gereedschappen die de fysieke staat van participanten meten. Binnen het gebied van neuromarketing worden biometrics toegepast om meetbare eigenschappen van individuen te meten. Hierbij staat het vastleggen van onvrijwillige activiteit van het lichaam centraal, omdat dit helpt bij het verklaren van consumentengedrag. Deze activiteit geeft een indicatie van betrokkenheid, opwinding en/of actietendensen. Denk hierbij aan veranderingen in pupilgrootte, hartslag, huidgeleiding (GSR) en houding. 

Waarom biometrics gebruiken?

Biometrics zijn erg behulpzaam bij het interpreteren van bevindingen van neuromarketing technieken, zoals eye tracking, EEG, en facial coding. Deze technieken bieden verschillende inzichten in consumentengedrag. Biometrics verduidelijken die inzichten. In andere woorden: een lach geeft aan dat een advertentie grappig is. Biometrics vertellen ons hoe grappig.

Bronvermelding

van Zeeland, E. (2016). Basisboek neuromarketing: neuro-onderzoek voor marketing-en communicatieprofessionals. Uitgeverij Coutinho.

Unravel Neuromarketing Research. (z.d.). Biometrics. Geraadpleegd op 21 augustus 2021, van https://www.unravelresearch.com/technieken/biometrics

Citeer dit artikel:
Eelants, M. (24/08/2021). Biometrics: neuromarketing onderzoek – Gedragvandeconsument.nl. Geraadpleegd op 01/12/2021, van https://gedragvandeconsument.nl/neuromarketing/biometrics/
Profielfoto auteur Mitch 2021

Mitch Eelants
Marketing Intelligence Analist
Met een master in marketing begrijpt hij de essentie van consumentengedrag. Leergierig en ambitieus heeft hij MarketingModellen.com in zijn eigen tijd naar een succes getild. Nu ontwikkelt hij zich verder als auteur voor Strategischmarketingplan.com en Gedragvandeconsument.nl.
Plaats een reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *