Galvanic Skin Response (GSR): neuromarketing techniek

Wat is GSR?

Binnen het gebied van neuromarketing is Galvanic Skin Response (GSR) een effectieve onderzoekstechniek om emotionele opwinding te meten. Dit helpt bij het verklaren van consumentengedrag.

Waarom GSR gebruiken?

Met behulp van GSR is het mogelijk emotionele opwinding te meten. Hierbij wordt een indicatie gegeven van de hoeveelheid emotionele opwinding er sprake is. Dit betreft zowel positieve als negatieve emoties. Waar EEG en facial coding inzicht geeft in wat men ervaart, verdiept GSR het begrip door aan te geven hoe intens deze ervaringen zijn.

Hoe werkt GSR?

GSR apparatuur meet subtiele verschuivingen van huid transpiratie. Deze huidgeleiding techniek meet de elektrische geleiding tussen twee vingers. De mate van huidgeleiding geeft aan hoe intens een emotie wordt beleefd.

Bronvermelding

van Zeeland, E. (2016). Basisboek neuromarketing: neuro-onderzoek voor marketing-en communicatieprofessionals. Uitgeverij Coutinho.

Citeer dit artikel
Eelants, M. (2021, 26 augustus). Galvanic Skin Response (GSR): neuromarketing techniek. Gedragvandeconsument.nl. Geraadpleegd van https://gedragvandeconsument.nl/neuromarketing/gsr/

Profielfoto auteur Mitch

Mitch Eelants
Marketing Intelligence Analist
Met een master in marketing begrijpt hij de essentie van consumentengedrag. Leergierig en ambitieus heeft hij MarketingModellen.com in zijn eigen tijd naar een succes getild. Nu ontwikkelt hij zich verder als auteur voor Strategischmarketingplan.com en Gedragvandeconsument.nl.

Plaats een reactie

Hulp nodig?

Heb jij hulp nodig met jouw onderzoek?
Ik help je graag verder.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.